Avertizarea de integritate, cunoscută în limbaj internațional ca „whistleblowing” – odată cu introducerea noii Directive Europene privind avertizarea de integritate în 2019, transpusă în România prin Legea nr. 361/2022, care urmărește un nivel de protecție sporită a persoanelor care raportează abateri, precum și să impună organizațiilor cu cincizeci de angajați sau mai mult înființarea un canal intern de raportare a unor astfel de abateri.
Entitățile publice sau private în care își desfășoară activitatea peste 50 de angajați au obligativitatea să implementeze canale de raportare independente și securizate, conform prevederilor legale amintite anterior.
Solutia Noastra
Prin soluția noastră de raportare a abaterilor potențiale, oferim organizațiilor un canal de raportare sigur și confidențial, preluând noi aceasta activitate.
Prin serviciul pe care noi îl oferim, avertizorii de integritate pot dezvălui un caz de posibilă abatere 24/7, în mod confidențial, în nume propriu sau anonim.
Rapoartele de avertizare de integritate sunt gestionate prin intermediul nostru, în același timp, fiind și un canal de comunicare între organizația client și avertizorul de integritate care a transmis raportarea, asigurând astfel anonimatul avertizorului atunci când se impune.
Ce ne propunem
Noi ne propunem să sprijinim organizațiile (entitățile publice sau private) să trateze problematica în domeniu prin oferirea unui canal de raportare sigur pentru minimizeze abaterilor ce pot apărea în cadrul organizației și să se conformeze consolideze prevederilor legale aplicabile.
Cazuri posibile de fraudă, luare sau dare de mită, corupție, conduita inadecvată la locul de muncă, hărțuire (de orice fel), abateri de la etică, constituie riscuri care pot genera daune atât de natură financiara, cât și și reputațională pentru organizații atunci când rămân nedescoperite.